Fox Sports

Premier League: Same Same, but different

The Premier League kicked off over the weekend. Which is awesome. It is by far my favourite sporting competition in the world. This year’s competition has the added complexity of another team bankrolled by people who place no real value on money.

When Roman Abramovich took over Chelsea a couple of years ago they were tipped to take over the world thanks to a seemingly bottomless pit of money. That experiment hasn’t proved to be particularly successful – they’ve won more than they used to. But Manchester United, thanks to some astute signings of young players who were then groomed into superstars, are world beaters. They’ve won the Premier League three years in a row, along with a bunch of other trophies.

This year it’s Manchester City making a big splash in the transfer market thanks to money from an Arabian oil conglomerate/Abu Dhabi royalty.

Man U enjoyed a win over the weekend. But they lost the earlier Charity Shield on penalties. Patrice Evra, one of United’s backs, was injured in the match by a terrible tackle.

My Premier League prediction for the year is for more of the same. The top five will no doubt be Manchester United, Liverpool, Arsenal, Chelsea and Manchester City.

Sadly, and this is the point of my rather long winded preamble – the Fox Sports reporters were unable to distinguish two of Manchester United’s players. Despite Nani having his name clearly emblazoned on his back.

Different strokes

I am back. Camp was good, more on that shortly.

But first things first – I was reading through my unread items in Google Reader and game across these gems – right next to each other.

Two media organisations reporting on the same set of circumstances with vastly different interpretations of the facts:

ABC – Ex-Sharks Player denies involvement in sex scandal

Fox Sports – Former Sharks player Daniel Ninness admits role in group sex incident

In fact – both stories report almost exactly the same statement from Ninness – without making any editorial judgment on his stance, except in the headline.

How is this so?

Fox Sports subbed by monkey

Can you spot the problem with the following sentence from this story?

“Rumoured to of signed a four-year $450,000-a-year deal with the Sea Eagles back in 2005, Orford would likely have to take a pay cut to remain on the northern beaches with the club battling to reward last year’s premiers and remain under the salary cap.”

If yes, please apply for a job sub-editing Fox Sports Online. The story was from AAP so if you want to be a journalist go get a job there.

Scroll to Top